Internationell marknadsföring 2025
Bidragsgivare Region Östergötland
Område: Handel, service, turism | International verksamhet | Näringslivsfrämjande & turism |
Beskrivning
Östergötlands gångbarhet på utlandsmarknaden är låg och att arbeta in ett okänt och svåruttalbart varumärke är sannolikt inte genomförbart eller kostnadseffektivt. Därför stöttar vi de aktörer som har en möjlighet att genom sin egen dragningskraft locka fler utländska besökare till Östergötland.
Att få fler internationella besökare som reser till och i Östergötland på ett hållbart sätt.
Kommuner, destinationer och besöksnäringsaktörer i Östergötland.
Vilka kriterier måste uppfyllas?
Av de ansökningar vi bedömer uppfyller följande kriterierna finns möjligheten till medfinansiering med upp till 50 % av totala kostnaden.
- Syftet med marknadsföringsaktiviteten ska vara att locka fler internationella turister till Östergötland.
- Marknadsföringsaktiviteten kan äga rum i Sverige eller utomlands så länge syftet är att marknadsföra Östergötlands besöksmål för en internationell publik.
- Ni behöver själva medfinansiera aktiviteten med minst 50 procent. Medfinansiering kan ske i form av egna kontanta medel eller lönekostnader som kan uppstå i samband med aktivitetens genomförande, inte planerande.